MIC, Makkal Sakti Jalin Kerjasama


Presiden Malaysia Makkal Sakti Party (MMSP), Datuk Seri R. S. Thanenthiran dan Presiden Malaysia Indian Congress (MIC), Tan Sri S. Vigneswaran telah mengadakan mesyuarat bersama di Bilik Sekretariat Kerajaan Perpaduan, Menara Dato' Onn.

Mesyuarat ini bertujuan untuk menjalin kerjasama yang erat antara kedua parti politik ini dengan matlamat untuk memperkuatkan hala tuju dan kepentingan masyarakat India. 

Turut hadir bersama Datuk Seri Saravanan selaku Timbalan Pengerusi MIC, Datuk RK Ramesh selaku Timbalan Pengerusi MMSP dan juga semua wakil kepimpinan dari MMSP dan MIC.

Dalam usaha untuk mencapai matlamat ini, Makkal Sakti dan MIC akan menubuhkan sebuah sekretariat khas yang berperanan sebagai koordinasi untuk memulakan kerjasama yang erat dan memperkuat arah dan aspirasi masyarakat India di Malaysia.

Sekretariat ini akan menjadi tempat di mana kedua parti dapat bekerja bersama untuk mengidentifikasi dan mengatasi masalah yang dihadapi oleh masyarakat India, serta merancang dan melaksanakan program-program yang bertujuan untuk meningkatkan kesejahteraan rakyat.

"Parti Makkal Sakti Malaysia juga berazam untuk menjalin kerjasama yang kukuh dalam usaha memastikan isu-isu yang berkaitan dengan kaum India menjadi keutamaan dalam agenda parti dan mendapat perhatian yang sewajarnya daripada kerajaan perpaduan.

Dengan bekerjasama secara erat, kedua-dua parti ini berharap dapat memastikan kepentingan dan kebajikan kaum India terpelihara dan diperjuangkan dengan sepenuhnya", kata Datuk Seri R.S. Thanenthiran.

Post a Comment

Hai, komenlah dengan komen yang murni. '
The Qarya Post tidak bertanggungjawab terhadap komen yang anda tinggalkan.

Previous Post Next Post

Keep Traveling