Alunan 'Setulus' Pengenalan Buat INVO


Judul: Setulus
Artis: INVO 
Lagu: Bazli UNIC 
Lirik: MyraMansorz

©️ 2020 | INVO CHANNEL

Nama INVO adalah nama yang baru untuk diketengahkan dalam industri nasyid. INVO merupakan akronim bagi perkataan Inspire Voice. Penubuhan kumpulan INVO ini sejak tahun 2016 di negara padang pasir Jordan. Kumpulan trio yang dianggotai Faiq Asri, Faiz Safwan dan Nasrullah, meneruskan legasi INVO setelah pulang ke Malaysia. 

Setulus, judul yang diberikan untuk single pertama kumpulan ini. Sesuai dengan judulnya, setulus hati nama INVO tak pernah diketahui kewujudannya. Namun, promosi yang dilakukan oleh Bazli (UNIC) selaku insan yang terlibat dalam proses rakaman lagu ini.

Penulisan lirik Setulus sangat mudah difahami. Literasi liriknya yang 'direct to the point' memudahkan pendengar memahami mesej yang ingin disampaikan di sebalik lagu ini. Kiranya, lirik Setulus sesuai dengan pemilihan genre pop nasyid yang diketengahkan INVO.

Sekali imbas mendengar lagu Setulus, nama UNIC terbayang sebagai tuan empunya suara. Lantunan vokal, di tambah dengan elemen muzik karya Bazli UNIC, menjadi penyebab utama sangkaan tersebut. 

Ternyata INVO mempunyai lantunan vokal yang baik seolah-olah telah lama dalam industri nasyid komersial. Tak banyak kelemahan vokal dikesan. Namun itu bukanlah 'lesen besar' untuk tidak melakukan penambah baikan. Banyak lagi elemen muzik yang boleh diketengahkan INVO.

Peluang yang dibuka perlu diuruskan sebaik mungkin. Jangan sekadar terbitkan single, kemudian lenyap dari radar industri nasyid. Ruang industri nasyid memerlukan kemunculan bakat-bakat segar yang berkualiti. Langkah mengkomersialkan diri perlu diambil segera oleh INVO.

Harmoni, moden dan tersusun - tiga aspek yang menyatukan Setulus sebagai naskah muzik yang cukup seronok untuk dinikmati.

Perkembangan INVO boleh diikuti di laman Facebook, Instagram dan Youtube.

Post a Comment

Hai, komenlah dengan komen yang murni. '
The Qarya Post tidak bertanggungjawab terhadap komen yang anda tinggalkan.

Previous Post Next Post

Keep Traveling